V današnjem prispevku vam bomo predstavili deljeno gostovanje, najpogostejšo obliko spletnega gostovanja. Ko boste članek v celoti prebrali, se boste lažje odločili, ali je omenjena vrsta storitve primerna tudi za vas.

Kaj je deljeno gostovanje?

Deljeno spletno gostovanje je oblika storitve, pri kateri je več spletnih strani gostovanih na enem strežniku. Spletne strani si med seboj delijo vire, ki so na voljo na strežniku – prostor na disku, prenos podatkov, CPU itd.

Deljeno gostovanje

Naročniki ob zakupu gostovanja prejmejo dostop do nadzorne plošče (za najboljšo velja nadzorna plošča cPanel), ne dobijo pa dostopa do strežnika na korenski (ang. root) ravni. Upravljanje oz. vzdrževanje strežnika je odgovornost ponudnika gostovanja.

Komu je deljeno gostovanje namenjeno?

Deljeno spletno gostovanje je še posebej primerno za lastnike manjših in srednje velikih spletnih strani, ki ne zahtevajo velike porabe strežniških virov. Prav tako je deljeno gostovanje primerno za gostovanje manjših spletnih trgovin.

Obsežne in množično obiskane spletne strani ter velike spletne trgovine običajno gostujejo na VPS ali namenskem strežniku. Omenjeni obliki gostovanja sta torej optimalni, ko gre za spletna mesta, ki za nemoteno delovanje potrebujejo veliko strežniških resursov.

Katere so prednosti deljenega gostovanja?

Ključna prednost deljenega gostovanja je nizka cena. Glede na to, da si več spletnih strani deli strežnik, se stroški vzdrževanja delijo med več računov, kar močno zniža stroške končnega uporabnika oz. posameznega naročnika.

Nizka cena gostovanja

Druga prednost deljenega gostovanja je, da je za delovanje, nadgrajevanje in vzdrževanje strežnika v celoti odgovoren ponudnik gostovanja. To je še posebej pomembno za vse z malo ali praktično nič znanja na IT področju, saj za vse poskrbi ponudnik.

Naročnik običajno prejme dostop do nadzorne plošče cPanel, ki je izjemno enostavna za uporabo. Prek nje je na paket gostovanja mogoče dodajati nove domene, dostopati do datotek in podatkovnih baz na strežniku, ustvarjati in pregledovati e-poštne predale, …

Ker je danes strojna oprema strežnikov pri najboljših ponudnikih gostovanja izjemno napredna, je na deljenem strežniku moč gostovati tudi zahtevnejše spletne strani in večje spletne trgovine.

Katere so slabosti deljenega gostovanja?

Ker naročniki nimajo »root« dostopa do strežnika, so v celoti odvisni od podpore ponudnika gostovanja. In če je podpora neodzivna, lahko to vodi do zakasnelih rešitev težav ter slabe volje na strani naročnikov.

Slaba volja naročnikov

Pri ponudnikih, ki paketov gostovanja nimajo ustrezno programsko ločenih, lahko prihaja do občasnega počasnega delovanja spletnih strani. Do tega pride kot posledica preobremenitve katere izmed strani, ki gostuje na istem strežniku.

Težava lahko nastane tudi v primeru, ko ponudnik gostovanja nima ustrezno poskrbljeno za zaščito strežnikov pred zunanjimi napadalci. Okužba ene spletne strani se tako lahko prenese tudi na ostale.

Priznani domači in tuji ponudniki imajo pakete gostovanja povsem ločene, zato do omenjenih težav ne prihaja. Če torej nimate posebnih zahtev oziroma če vaše spletno mesto ni obsežna spletna trgovina z več tisoč izdelki, množično obiskan spletni portal ali napredna spletna aplikacija, bo deljeno gostovanje zagotovo najboljša izbira.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Post Navigation