Kako izbrati domeno

Kako izbrati pravo domeno?

Domene

Kot lastnik spletne strani si vedno želite, da bi vaša stran postala popularna med vsemi osebami, ki brskajo po internetu. Drži? Brez dvoma. Ravno zato je pomembno, da ima vaša spletna stran razpoznavno, enostavno, a hkrati zgovorno ime. Nekaj, kar si človek lahko zapomni in brez težav vpiše spletni naslov v brskalnik.

Za lažjo odločitev si pri izbiri imena domene lahko pomagamo s sledečimi namigi:

  • Izbira končnice (TLD): ljudje največkrat pomislijo na končnico .com (če gre za tujo spletno stran) oz. končnico .si (če gre za slovensko).
  • Ime naj bo kratko in unikatno: nekateri “internetni mojstri” predlagajo do 7 znakov, ker si je takšno ime lahko zapomniti in ker je manj verjetnosti, da pride do napake pri vpisovanju naslova v brskalnik. (Kdo bi si lahko zapomnil “supernorokulmegathebestnajboljsastran.si” in to vtipkal brez napak?).
  • Ime naj bo zgovorno / pomensko: tukaj ni kaj veliko dodati, razen tega da je “bddssshhhwwwlllgda.com” slaba izbira…
  • Ime naj vsebuje (glavno) ključno besedo ali frazo: spletna stran ima določeno temo oz. nišo. Naj bo glavna ključna beseda del domene (npr. www.gostovanje-domene.si).
  • Ime naj vsebuje čim manj številk, pomišljajev in ostalih znakov: Kljub temu, da ime domene vsebuje lahko različne znake (poleg črk), je priporočljivo, da omejimo uporabo teh znakov, ker se hitro zgodi, da si je ime težko zapomnit in ga pravilno vpisati v brskalnik. Sodeč po (neuradnih) komentarjih “internetnih mojstrov” naj domena ne bi vsebovala več kot treh pomišljajev, drugače lahko dobi sloves neželene vsebine (ang. spam).
  • Preveri domeno: še en uporaben namig pri izbiri imena. Dokaj pogosto se dogaja, da prvotni lastniki ne podaljšajo registracije domene, ki so jih registrirali. Zaradi tega so po določenem času spet na voljo za uporabo, tako da se splača pregledat spisek teh imen.

Pri izbiri domene pa se hitro znajdemo pred vprašanjem, ali naj domena vsebuje ključno besedo ali blagovno znamko izdelka/storitve. Enostavnega odgovora na to vprašanje ni, ampak največkrat se lastnik potem odloči za svojo blagovno znamko in domeno optimizira za želene ključne besede.