Kaj je spletno gostovanje

Kaj je spletno gostovanje?

Gostovanje

Dandanes obstaja veliko podjetij, ki nam nudijo “gostovanje spletnih strani“, “spletno gostovanje“, ali pa na kratko – “gostovanje“. Za kaj pri gostovanju pravzaprav gre in v čem se ponudniki te storitve med seboj razlikujejo?

Nobeno spletno mesto (spletne strani, portali, blogi, trgovine,…) ni kar “tam nekje na internetu”, ampak ima točno določeno mesto, do katerega dostopamo preko spletnega naslova (interneta). To “točno določeno mesto” se nahaja na nekem strežniku, torej spletna stran gostuje na njem.

Kaj je strežnik?

Strežnik je v osnovi zelo podoben navadnemu računalniku, kot ga poznamo vsi. Njegove glavne značilnosti pa so:

  • hitro opravljanje nalog
  • visoka zanesljivost delovanja
  • hiter dostop do interneta

Za strežnik skrbi strokovnjak administrator. Zadolžen je tako za brezhibno delovanje kot za varnost (varnostne kopije podatkov, preprečevanje nepooblaščenega dostopa do podatkov ipd.).

Kako lahko gostujem spletno stran?

Kot že rečeno, spletna stran se mora nahajati na strežniku, ki je zanesljiv, hiter in ves čas povezan v internet. Če ste strokovnjak, lahko strežnik vzpostavite kar doma, na lastnem računalniku. V nasprotnem primeru pa je najboljša izbira ponudnik gostovanja, ki vse to stori za vas.

Na kaj moram biti pozoren pri izbiri ponudnika

Nekatera izmed najbolj pomembnih vprašanj pri izbiri ponudnika so:

  • Ali je ponudnik na “dobrem glasu”? Mnenja, izkušnje in priporočila znancev, članki na spletnih straneh in forumih ipd.
  • Ali ima ponudnik dosegljivo številko za pomoč uporabnikom in kakšen je njihov odzivni čas?
  • Ali je ponudnik fleksibilen? Bo poslušal vaše želje, vam bo znal svetovati in pomagati?

Seveda pa je potrebno najprej pri sebi narediti spisek, kakšne potrebe po gostovanju sploh imamo. Na primer:

  • Koliko prostora potrebujemo?
  • Koliko dostopov do gostovanja potrebujemo?
  • Koliko email naslovov?
  • Koliko podatkovnih baz in kakšne?
  • ipd.

Žal ni nekega univerzalnega recepta, po katerem bi dobili najbolj optimalno odločitev, kateri ponudnik je najboljši. Zato se je treba najprej odločiti, kaj sploh potrebujemo, potem zbrati čimveč informacij o ponudnikih, nato pa se odločimo, kako naprej.