Izbira domene

Dobre in slabe prakse izbire domene

Domene

Izbira prave domene je za marsikoga zelo zahtevna naloga, še posebej pa za tiste, ki o domenah ne vedo drugega, kot da gre za spletni naslov, na katerem je dostopna spletna stran. Registrarji in ponudniki gostovanj na svojih blogih objavljajo najrazličnejše članke, zaradi katerih ima naročnik na koncu v glavi le še več vprašanj.

Ker je odločitev o izbiri domene zares pomembna, saj napačna izbira lahko zelo negativno vpliva na posel, smo pripravili nekaj nasvetov, kaj je pri izbiri dobro upoštevati in česa se je potrebno izogibati.

Bodite nosilec domene!

Marsikatero podjetje naredi napako, ko se pri zakupu domene ne registrira kot nosilec domene. Verjamemo vam, da zaupate agenciji, ki vam je izdelala spletno stran, a vsekakor ne dovolite, da je podpisana pod lastništvom domene. Znanih je nemalo primerov, ko so kasneje nastale takšne ali drugačne težave, od te, da agencija domene ni pravočasno podaljšala, do mnogo hujše, ko je za odkup lastništva oz. za prodajo domene zahtevala več tisoč evrov. Še posebej nehvaležna situacija zna nastati, ko gre za agencijo (ali posameznika) iz tujine. Ob registraciji domene se vedno prepričajte, da boste vi nosilec in da bo dodan tudi vaš administrativni kontakt.

Dodajte pomembno ključno besedo.

Čeprav Googlu ključna beseda v imenu domene ni več tako pomembna, kot je bila pred leti, pa niti približno ne velja, da ne doprinese pri pozicioniranju v največjem spletnem iskalniku. Ali ciljate na določeno geografsko področje oz. lokacijo, npr. Ljubljano? Se ukvarjate z zelo iskano storitvijo, kot je npr. parketarstvo? Potem bo najverjetneje smiselno, da v ime domene dodate ključno besedo.

Ključna beseda v domeni

Pri tem pa nikar ne pretiravajte, da ne bo vaša domena predolga. In če se le da, hkrati gradite tudi na blagovni znamki (oz. imenu podjetja).

Domeno pravočasno podaljšajte!

Ne dovolite, da vam domene poteče. Na e-naslov, ki ste ga vnesli ob registraciji domene, boste pred potekom dobili vsaj dve, če ne tri ali več obvestil o podaljšanju. Svetujemo vam, da jo podaljšate že ob prejemu prvega, saj bo tako možnost, da na vašo obveznost pozabite, najmanjša. Če ste prepričani, da boste domeno uporabljali več let, jo tudi podaljšajte za daljše časovno obdobje (oz. jo že na začetku registrirajte za več let). Smiselno je aktivirati tudi avtomatsko plačevanje s kreditno kartico, v tem primeru pa morate biti pozorni na datum, ko vam ta poteče. Izgubljena domena vas lahko stane posla.

Zavarujte se z registracijo več priljubljenih končnic.

Konkurenca danes preži na vsakem koraku – ne glede na to, s katero dejavnostjo se ukvarjate. In kaj lahko naredite, da si zmanjšate možnost težav, ki bi vam jih utegnila povzročati konkurenca? Registrirajte več vrhnjih domen, če so te seveda še na voljo. S tem ciljamo na istoimenske domene ali najbližje variacije. Če vas bo obiskovalec prek spletnega iskalnika našel na naslovu najprevajalstvo.com, vas bo morda naslednjič iskal na najprevajalstvo.net. Bo na tem naslovu preusmerjen na vašo spletno stran ali bo pristal na strani konkurence? Vse je odvisno od vas.

Pred registracijo domene le-to dobro preverite.

Zakaj je pred samo registracijo domene slednjo dobro preveriti? Zato, ker lahko naletite na dve težavi. Prva je, da ime domene zajema registrirano blagovno znamko, zaradi česar lahko nekoč ostanete brez domene. Lastnik blagovne znamke bo imel namreč pravico do lastništva domene.

Blagovna znamka

Druga težava pa je lahko v tem, da ima domena slabo preteklost. Morda so bile na domeni objavljene sporne vsebine ali pa je nanjo usmerjenih več tisoč povezav s spornih spletnih strani. V obeh primerih vas spletni iskalnik Google ne bo vesel, kar pomeni manj obiskovalcev zaradi nižjega pozicioniranja ali celo popolno odsotnost iz iskalnika. Obiščite Internet Archive, v okvirček vpišite svojo domeno, nato pa s kliki na zabeležene točke na koledarju preverite, kaj je bilo v preteklosti na spletni strani objavljeno. Registrirajte le domene brez sporne zgodovine.