Lokacija strežnika

Kje naj bo lociran strežnik?

Gostovanje

O tem, da je hitrost strežnika za uspešen posel na spletu pomembna, smo že pisali. Če se še spomnite, smo zapisali, da na hitrost v največji meri vpliva kakovost strežnika – tako tehnične lastnosti kot sama zapolnjenost strežnika, poleg te pa na odzivnost spletišča vplivata tudi hitrost povezave z internetom ter lokacija strežnika.

Ko izbiramo spletno gostovanje, moramo biti pozorni na različne dejavnike. Vsekakor nam mora biti pomembna hitrost, saj v veliki meri vpliva na vedenje spletnih obiskovalcev ter pozicije v spletnem iskalniku Google. Odzivnost spletne strani je namreč eden izmed številnih kriterijev, po katerih Google razvršča iskalne rezultate v svojem iskalniku.

Ker na odzivnost spletne strani vpliva tudi lokacija strežnika, danes nekaj več besed namenjamo temu področju.

Od kod prihajajo vaši obiskovalci?

Še pred izbiro ponudnika gostovanja se morate vprašati, komu bo vaša spletna stran namenjena. Z vidika čim učinkovitejšega oglaševanja in večje prodaje morate točno definirati segment potencialnih strank, z vidika hitrosti delovanja spletne strani pa morate vedeti, obiskovalci katere države oz. katerih držav si bodo ogledovali vaše spletišče. Strežnik je namreč najbolje zakupiti v državi, iz katere prejemate največ obiska.

Primer 1: spletna stran v slovenščini

SlovenijaČe imate namen postaviti spletno stran v slovenskem jeziku, nimate prav nič za razmišljati. Strežnik najemite v Sloveniji, saj bodo tako odzivni časi najkrajši, kar pomeni, da se bo obiskovalcem vaša spletna stran prikazala zelo hitro. Mnogo hitreje, kot če bi domeno gostovali na drugem kontinentu, npr. v Severni Ameriki. Izbira ponudnikov v Sloveniji je precejšnja, priporočamo pa vam ponudnika NEOSERV, ki posluje že zelo dolgo, njihova ponudba je pestra in ugodna, strežniki moderni, podpora pa hitro odzivna.

Primer 2: spletna stran v nemščini

NemčijaKer je nemščina uradni jezik ne le v Nemčiji, temveč tudi v Avstriji, delu Švice, Belgije, …, je vprašanje, kje najeti strežnik v takšni situaciji, povsem na mestu. Najprej se morate vprašati, iz katere države pričakujete največ potencialnih strank. Če imate namen prodajati le prebivalcem Nemčije, je odločitev enostavna – strežnik najemite v Nemčiji. V kolikor želite svojo ponudbo predstaviti Avstrijcem, strežnik zakupite v Avstriji. Ker je država blizu Slovenije, bo najem strežnika pri nas povsem zadostoval, razlika v odzivnosti bo minimalna.

Primer 3: spletna stran v angleščini

Velika BritanijaS spletno stranjo v angleškem jeziku najpogosteje ciljamo na prebivalce ZDA ali Velike Britanije. V primeru, da je naša ponudba namenjena prebivalcem Anglije, strežnik zakupimo tam, če pa želimo prodajati v ZDA, naj bo strežnik lociran nekje v notranjosti ZDA. Tako bodo odzivni časi prebivalcev na zahodu podobni odzivnim časom prebivalcem na vzhodu. Kaj pa, ko ciljamo na več angleško govorečih držav – ZDA, Veliko Britanijo, Avstralijo, Novo Zelandijo, …? Najverjetneje bo tudi v tem primeru pravilna odločitev zakup strežnika v ZDA, saj od tam lahko pričakujemo največ potencialnih strank. Če kasneje ugotovimo, da imamo mnogo več prodaj v Avstralijo, pa domeno oz. spletno stran še vedno lahko preselimo na strežnik v Avstraliji.