Domene - pogosta vprašanja

5 pogostih vprašanj o domenah

Domene

Ste tudi vi eden tistih, ki želi registrirati domeno, pa imate o tej tematiki določena vprašanja? Ponujamo vam pet odgovorov na pogosta vprašanja, s pomočjo katerih se boste lažje odločili za pravo domeno.

1. Ali naj vpišem sebe kot lastnika domene?

Večini se odgovor morda zdi samoumeven, a še vedno se v veliko podjetjih zgodi, da domeno s svojimi podatki registrira nekdo od zaposlenih, s čimer postane tudi njen lastnik.

Težava se pojavi, če zaposleni, ki je registriral domeno, zapusti podjetje, a vseeno obdrži pravice kot lastnik domene, posledično pa lahko z domeno upravlja po svoji volji. Če oseba ne želi prenesti lastniških pravic na odgovorno osebo v podjetju, lahko traja tudi več let, da lastnik podjetja pridobi domeno, ki bi jo sicer moral registrirati že na samem začetku.

Lastnik domene

Pri izbiri lastnika domena imejte zato v mislih, da domena postane lastnina tistega, ki jo registrira. Sprememba lastništva pa lahko zahteva veliko časa in finančnih sredstev.

2. Kako dolgo naj bo ime domene?

Eno od glavnih pravil je, da naj bo ime domene kratko in zapomljivo. To je pogosto težje izvedljivo, kot se sliši. Če boste izbrali predolgo ime, si bodo ljudje vašo domeno težje zapomnili. Dodatna slabost dolgih domen je, da lahko delujejo sumljivo (na primer obdelavalesainlesnihsurovin.com), uporabniki pa jih bodo tudi težje pravilno zapisali v brskalnik.

Naredite lahko preprost test, s katerim preverite, ali ste izbrali ustrezno dolžino domene. Prijatelju po telefonu povejte ime svoje bodoče domene in preverite, če jo bo pravilno ponovil za vami. Katero domeno mislite, da bo lažje ponovil: lesko.si ali mizarske-storitve-franci-lesko-sostanj.si?

3. Ali naj uporabim ključne besede ali lokacijo v imenu domene?

Najprej raziščite, kako pogosta je v vaši panogi uporaba ključne besede v domeni. Če želite registrirati domeno za katero od najbolj priljubljenih področij, na primer računovodstvo, svetovanje, frizerski salon in podobno, potem obstaja velika možnost, da je želena domena že zasedena. Enako je z uporabo lokacije v domeni. Uporaba obojega pa pomeni, da bo domena predolga, kar smo omenili že v prejšnji točki.

Ključne besede v domeni

Svetujemo vam, da za ime domene izberete svojo blagovno znamko, saj tako lahko najbolj učinkovito gradite svojo spletno prepoznavnost.

4. Kako naj vem, ali bom registriral ime domene, ki je že last druge blagovne znamke?

V koliko uporabljate unikatno ime za svojo blagovno znamko, potem ni bojazni, da bi s tem kršili pravice druge blagovne znamke. Težava se pojavi, če bi na primer želeli registrirati domeno koka-kola.si. V tem primeru tvegate neodobravanje s strani podjetja Coca-Cola, ki zagotovo ne bo dopustilo, da registrirate domeno s takim imenom.

Če želite registrirati domeno, pa niste prepričani, ali že obstaja podobna domena, jo lahko preverite na strani whois.net. Če najdete domeno, ki vsebuje ime blagovne znamke in je zelo podobna vaši želeni domeni, potem vam svetujemo, da le-te ne registrirate ter se s tem izognete morebitnim nevšečnostim.

5. Kaj se zgodi, če pozabim podaljšati svojo domeno?

Če svoje domene ne podaljšate in le-ta poteče, lahko ogrozite svojo spletno prisotnost. Ne samo, da vaša stran ne bo več dosegljiva na spletu, temveč tudi ne bo več prikazana med rezultati iskanj v iskalniku Google. To pomeni, da boste morali svojo spletno prepoznavnost začeti graditi znova. A brez skrbi, temu se lahko izognete. Domeno namreč lahko registrirate za več let, tako da vam ne bo vsako leto treba skrbeti za njihovo podaljšanje. Nekatere pa imajo tudi možnost samodejnega podaljševanja.

Nepodaljšanje domene

Če se vseeno zgodi, da svoje domene ne podaljšate pravočasno, se bo ta najverjetneje znašla v tako imenovani karanteni. Ločimo dve vrsti karanten. Prva se imenuje Grace period, kamor gre domena po navadi za obdobje 30 – 40 dni. Domeno lahko v tej fazi podaljšate samo vi, saj ste njen lastnik. Če je v tem obdobju ne podaljšate, preide v Redemption period, ki običajno traja 30 dni. Obuditev domene v tem obdobju je večinoma povezana z dodatnimi stroški, ki jih določa glavni registrar. Če domene ne podaljšate niti v tem obdobju, se instantno ali v roku nekaj dni vrne na trg, kjer je za registracijo zopet dosegljiva vsem.

Na tem mestu velja opozorilo, da preverite, kaj se zgodi z vašo domeno, če je ne podaljšate pravočasno, saj ima vsaka domenska končnica svoja pravila. Da se izognete nevšečnostim in morebitnim dodatnim stroškom, vam svetujemo, da svojo domeno vedno podaljšate pravočasno.